29. новембар 2009.

Srećan Dan Republike!






Za sve one koji nikada neće uspeti da zapamte neki novi datum nekog novog dana neke nove Republike, za sve one kojima 29. novembar prvi padne na pamet kao datum Dana Republike:

SREĆAN NAM DAN REPUBLIKE!




Proklet bio izdajica svoje domovine...

26. новембар 2009.

Šta raditi u slučaju da ste žrtva Fun Telekoma 7474

Kao što sam opisala u prethodnom postu, i ja sam žrtva Fun Telekom prevare. Međutim, ja sam veoma uporna i ekstremno osetljiva na nepravdu, tako da neću da dozvolim da ovo tek tako prođe.


Šta sve možete da uradite?


Ovo je spisak onoga što sam do sada saznala:
  1. Obratite se RATEL-u na broj telefona 011/ 2026 875, ili im direktno pošaljite e-mail sa opisom problema na adresu ratel@ratel.rs. Obavezno je da od podataka navedete vaše ime i prezime, i adresu stanovanja, a dobro je ako možete i da priložite kopije računa i listinga poziva.
  2. Obratite se CEPS-u na broj telefona 063 8008 953, ili pošaljite e-mail iste sadržine kao i u prethodnom primeru (ovde nije obavezno navoditi lične podatke) na adresu vera.vida@ceps.rs.
  3. Obratite se APOS-u na 021/ 4474 88, ili pošaljite e-mail (isto kao pod 2), na adresu apos@apos.org.rs.
  4. Obratite se nekom javnom mediju (npr. Studio B i sl.) koji se bavi problemima građana.
  5. Širite ove informacije - omogućite i drugima da čuju da ima načina da se zaštite.
Najbolje je da uradite svih pet stvari odjednom. Treba svima staviti do znanja da nismo usamljeni slučajevi, već da nas ima puno oštećenih - tako imamo veće šanse da ovaj problem bude ozbiljno shvaćen.
Inače, saznala sam za  već nekoliko slučajeva kada poruka "STOP" nije imala efekta (bar ne iz prvog pokušaja), a svaki put je uredno naplaćena. Mislite o tome...

20. новембар 2009.

FUN Telekom nasilje

Nedavno mi je od Telenora stigao račun za mesec oktobar u kome je, na moje veliko zaprepašćenje, bila i jedna nova stavka pod nazivom "Premijum servis". Otišla sam na Telenorov portal i pogledala moj listing za mesec oktobar - ni traga od bilo čega što bi ličilo na gore pomenuti "Premijum servis"... Ne budem lenja, nego pošaljem mail korisničkoj podršci i prvog radnog dana dobijem sledeći odgovor:
Usluga Premium servisa predstavlja slanje SMS poruka ka kratkim kodovima (cetovorocifrenim brojevima) koje imaju specijalno definisanu cenu i ne ulaze u Vas besplatni saobracaj, kao i prijem poruka od istih provajdera koji se takodje moze naplacivati (uslugu prijema poruke naplacuje provajder iste, ne Telenor).
Konkretno na Vasem broju je bila jedna poslata poruka ka broju 4355, cija je cena 5din, a datum slanja iste je 06.10.09. Takodje je bilo dve primljene poruke od provajdera FUN Telecom d.o.o. sa broja 7474, cija je cena 150din po poruci.

Dve primljene poruke od provajdera FUN Telecom d.o.o. sa broja 7474, čija je cena 150din po poruci!!!!!

Odmah sam pozvala korisnički servis (naravno, Telenor tu uslugu naplaćuje)  i prvo sam morala da ubeđujem operatera da nisam ostavljala moj broj telefona po web sajtovima (a  i kakve to veze ima, to može da uradi bilo ko?), dok se nisam potpuno iznervirala i postala blago neprijatna. Onda je ona proverila šta je u pitanju, jer te poruke sa četvorocifrenih brojeva telefona mogu da vide, i rekla mi je da je u pitanju reklama. Znači, neko mi je poslao debilnu, agresivnu reklamu i još mi je to i debelo naplatio! Operaterka mi je savetovala da na taj broj pošaljem poruku sa tekstom "STOP", kako bi prestali da mi šalju poruke. E, tada sam se već razbesnela, na šta mi je ona odgovorila da moram da se obratim službi reklamacija u pisanoj formi sa sve kopijom moje lične karte. Dobro, nije me mrzelo da sada i to uradim. Usput , ta firma FUN Telekom uopšte nema web sajt, niti mogu da nađem ikakve informacije o njoj, osim da su tražili radnike po nekim oglasima!

To je bilo u ponedeljak, 16. novembra. Do danas još nisam dobila odgovor, pa sam počela da gledam šta nude drugi mobilni operateri. Ako mi ovo ne reše pod hitno, promeniću mobilnog operatera, neće mi biti žao ni broja telefona koji imam već 13 godina. Otišla sam do najbliže telenorove prodavnice da vidim šta se dešava sa mojom reklamacijom. Izgleda da sam ja sedma danas sa istim problemom. I to su sve post-paid korisnici. Nađe se tu i tamo i poneki pre-paid korisnik, ali retko. Pitam u čemu je stvar, zašto Telenor to dozvoljava i zašto ne štiti svoje korisnike - on mi odgovara da ima 10-ak firmi koje su prikačile nešto (ne znam tačan taziv tog nečega) i sada mogu svima da šalju sms-ove... Kaže mi: "Nije vam to Telenor naplatio, Telenoru ne idu te pare". A šta to mene briga? Na mom računu piše "Telenor" i za mene su oni ti koji su mi te pare oteli - ne zanima me da li su mi to oni direktno oteli, ili su dozvolili da mi neko drugi otme. Na kraju krajeva, šta to treba da znači? Da može bilo koja od tih fantomskih firmi sutra da mi otme 5.000, a možda i 15.000 dinara? Pogledao je moj trenutni račun (za novembar) i potvrdio mi ono što sam sumnjala: i ovog meseca su mi poslali dve poruke, koje su zaračunate za plaćanje. I on mi je predložio da pošaljem poruku "stop". E, pa, neću! Nisam ja ni tražla da mi išta šalju, pa ne treba ja ni da odjavljujem - iz principa! Čak ni njihov pokušaj (sumanutog) objašnjenja da sam se možda prevarila i pritisnula da prihvatam uslugu ponuđenu sms-om nema nikakvog smisla - sve i da jesam, to bi smelo da rezultira samo jednom naplatom, a ne bezgraničnim slanjem novih i novih poruka.


Proverio je status moje reklamacije: uzeta je u razmatranje tek 18. novembra, pa bi trebalo da dobijem zvaničan odgovor u toku sledeće nedelje. Dok čekam taj odgovor, tražim Udruženje za zaštitu potrošača, čisto da imam i rezervnu podršku. Ako neko ima ideju kako mogu da dođem do njih, molim vas da mi ostavi komentar. Ja sam pronašla samo ovo http://www.nops.org.rs, ali nisam sigurna da je to to (inače, u Beogradu sam).

16. новембар 2009.

Sveti čovek



Njegova svetost patrijarh srpski Pavle

1914 - 2009.







Ovakvi ljudi su retki u ljudskoj istoriji. Toliko vrlina i jedna svetački dobra duša na jednom mestu. Skromnost i blagost kakva se retko sreće. Nedostajaće nam, svi smo na gubitku...


Photo by Goran @Picasa Wb Albums

4. новембар 2009.

Peticija za nastavak snimanja serije o merkatima




Meerkat Manor je jedna od mojih najomiljenijih serija - od kada sam pogledala prvu epizodu, naprosto sam se zaljubila u te ljupke, porodične životinjice. Odatle potiče i moj pseudonim. Iako sam i ranije znala ponešto o merkatima, ova serija mi je pružila uvid u njihov svakodnevni način života, i potpuno su me oborili s nogu, iako su onako mali ;o). 


Jedan od plakata koji je najavio novu sezonu serije

Merkati su savršeno organizovani: vođa grupe je ženka, i samo ona ima pravo da ima mlade (isto kao i kod vukova), s tim što ona najčešće ima, ali nije obavezno, stalnog partnera. Ostali članovi porodice su zaista u srodstvu, a to su uglavnom potomci vođe čopora, a ređe braća i sestre. Kada vođa proceni da je situacija povoljna, može dozvoliti još nekim ženkama da imaju mlade, ali u većini slučajeva je to preveliki rizik, jer druge majke mogu iz preterane želje da obezbede svoje mladunce, odlučiti da ubiju sve ostale mladunce. Koliko god mladunaca bilo, svi imaju isti tretman dok su sasvim mali. Čuvaju ih svi članovi porodice, a za čuvanje se sami prijavljuju (!), ujutru, kada porodica kreće u potragu za hranom. Dešava se čak i da se tinejdžeri prijave da čuvaju bebe, mada to, kao ni u ljudskom svetu, nije baš najpouzdanija varijanta. Iako su merkati onako slatki i sićušni, borbe između dva suparnička klana su surove i dešava se da imaju i smrtni ishod. Najčešće se bore oko teritorije, jer merkati moraju da menjaju teritoriju dosta često. Ipak, merkati nisu male, slatke, ali krvoločne životinjice - oni su u stanju da učine i ono što ljudi vole da svojataju kao isključivo ljudske osobine. Oni su u stanju da osećaju samilost, što se u toku serije više puta potvrdilo, a najbolji primer je usvajanje bebe iz suparničkog klana, koja je ostala napuštena na bojnom polju, neposredno posle strašnog obračuna dva klana.


Porodično stablo nove generacije merkata, nakon pogibije predvodnice

Ova serija je imala nekoliko sezona, a pokriva nekih 10-ak godina istraživanja. Pored detaljnog uvida u zanimljivosti života merkata, seriju je odlikovala i odlična dramaturgija, koja je često mamila osmehe, ili nam dizala kosu na glavi od jeze. Kada je čuvena predvodnica merkata, po imenu Flower, umrla od posledica ujeda zmije otrovnice, koje je zadobila braneći mladunce, većina ljubitelja serije je plakala. Na tronu je nasledina njena ćerka, koja je, posle niza neuspeha, ipak uspela da uspostavi red. Sezone sa novom predvodnicom su snimljene pod nazivom Meerkat Manor - The New Generation.


Na žalost, najnovija vest je da se snimanje serijala neće nastaviti, jer producenti ne žele da nastave sa finansiranjem snimanja (istraživanja će se, bez obzira na snimanje, nastaviti). Zato su ljubitelji merkata i ove serije pokrenuli peticiju, u nadi da će se nastaviti sa snimanjem novih epizoda. Ukoliko želite da podržite dalje snimanje serije Meerkat Manor, peticiju možete potpisati ovde - moli vas vaš merkat.

Saobraćajni kolaps u Beogradu

I sad se ja pitam: da li je juče u Beogradu padao sneg, ili je padalo kamenje??????? 


Rođena sam u Beogradu i znam oduvek da prva kišica izazove haos u saobraćaju, a sneg se (što se saobraćaja tiče) graniči sa prirodnim katastrofama. Htela sam da pišem o mom zaprepašćenju, kada sam juče shvatila da je moguće da istovremeno duva košava i pada sneg, ali  je jučerašnji zastoj ostavio daleko veći utisak (i posledice). Ipak, ono što se desilo juče u Beogradu, nije mogao da predvidi ni najcrnji pesimista. 


Ono što danas mogu da pročitam u novinama je potpuno smešno, ne odražava ni deo prave jučerašnje situacije... Ako autobus za 3 sata (da, bez ikakvog preterivanja, zaista ravno 3 sata), ne može da pređe ni razdaljinu od 5 stanica, onda se to ne naziva "kolaps koji je trajao 1-2 sata", već potpunim višečasovnim zastojem saobraćaja". Najgore od svega je što su se vozila u suprotnom smeru kretala sasvim normalno, ali niko od nadležnih (saobraćajna policija, GSP, bilo ko!), očigledno nije ni pokušao da malo preusmeri saobraćaj. Oni koji su izgubili živce, izašli su iz gradskog prevoza i peške se zaputili ka svojim odredištima. Ja to nisam mogla, moje odredište je suviše daleko, čak i da sam bila propisno obučena za onakav kijamet. Na kraju sam pukla i pozvala muža da dođe po mene - da sam znala da nije morao da prolazi kroz gužvu, pozvala bih ga ja i ranije, nego sam bila ubeđena da  on ne može ni da stigne do mene od gužve, jer je problem u saobraćaju počinjao negde na pola puta do kuće. Stigla sam kući tek u 21 h... Da sam ostala u autobusu (koji je do mog ulaska u auto, posle 20 min, prešao celih 10 metara), ko zna kad bih stigla.


Jadno, žalosno, debilno... A najgore je što će nadležni nesposobnjakovići koji nisu juče ispravno reagovali (ili nisu uopšte reagovali, pre bih rekla), kako bi bar ublažili katastrofu, i dalje ostati u svojim udobnim foteljama i primati svoje preudobne plate. Na naš račun, naravno!