31. мај 2009.

Mehndi Tattoo (Henna Tattoo)

Mehndi, odnosno oslikavanje tela kanom, je istočnjačka tradicija. Potiče iz Indije, ali se radi i u arapskim zemljama Bliskog istoka. U Indiji se koristi sveže izdrobljen list kane, a u Tunisu se koristi harkus (nikada nisam saznala šta je to). Tradicionalne šare se oslikavaju na šakama i stopalima i služe za prizivanje dobre sreće i teranje zlih duhova. Uobičajeno je da mladoj pred udaju iscrtaju šače i stopala floralnim motivima. Na slici ispod je pojednostavljena klasična šara.



Počela sam da se bavim Mehndi-jem daleke 1998. godine, a na ideju sam došla kada sam videla da su svoje šake isrtale Madonna i Demi Moore. Bacila sam se u internet potragu i našla najbolju kanu u Holandiji (inače uvoz iz Amerike). Sve slike koje sam ovde postavila su moji radovi. Na žalost, u to vreme nisam imala digitalni foto-aparat, tako da sam slikala samo jedan mali deo od onoga što sam radila, a kvalitet skeniranih slika nije baš najbolji...


SLIKA IZNAD: Otprilike ovako je izgledala slika posle dve nedelje (šara je bila tamnija, ali je blic učinio svoje).


Kao što se vidi na slici iznad, gusta pasta počinje da se suši ubrzo nakon nanošenja, tako da je potrebno brzo crtati. Uvek sam radila slobodnom rukom i nikada nisam koristila šablone za crtanje. Moj alat su bili aplikator za kanu, kreon (za oči) za iscrtavanje skica po telu, čačkalice za brisanje sitnijih grešaka i štapići za uši za brisanje krupnijih kapi na pogrešnom mestu.



Većina slika je slikana odmah nakon nanošenja kane, tako da kod njih nije vidljiv krajnji rezultat, a ne sećam se koje slike su rađene crvenom, a koje crnom kanom.



Motivi koje sam radila su bili najčešće tribali, ali su, u zavisnosti od želja klijenata, tu bili i razni drugi motivi i sličice.




Na slici ispod je tetovaža na butini (u slučaju da nije prepoznatljivo koji je deo tela u pitanju).



Ovo je najoriginalnije mesto na kome sam radila tetovažu! :o)



Neki klijenti su dolazili sa strahom i dilemom da li to "tetoviranje" boli, ali bi odahnuli posle mog objašnjenja da se kana samo nanosi i da nema nikakvog bodenja. LOL



Nekoliko godina sam uspešno radila Mehndi, ali neću sada navoditi u kojim medijima sam bila i koliko revija sam imala. Nema veze. Zapravo, samo sam htela malo da se pohvalim. ;o)


6 коментара:

lucky је рекао...

super su ti tetovaže, nisam znala da kana tako lijepo boji!

merkat је рекао...

Nisam sigurna da sa običnom kanom za kosu može da se dobije ovakav rezultat. Ovo je specijalna kana za oslikavanje tela, a za crvenu se koža priprema nanošenjem eteričnog ulja eukaliptusa, a nakon toga se osušena pasta nekoliko sati tapka rastvorom limunske kiseline (limuntus).

Crna kana nije zahtevala nikakve posebne pripreme, ali obe su podrazumevale da se oslikano mesto ne sme kvasiti minimum 12 sati nakon nanošenja kane.

Oni koji su se strogo pridržavali datog uputstva, mogli su da se diče slikom mesec dana, a bio je i jedan slučaj kada je slika ostala preko 7 nedelja!

Unknown је рекао...

prelijepo je, ovo je stvarno umjetnost......sviđa mi se. http://kre-kreativni.blog.hr

Unknown је рекао...

ja radim sa eagle's black hennom i malo pomesam 6% hidrogena i super ostaje, stim sto traje slika oko 14 dana

Unknown је рекао...

ja super radim i sa obicnom kanom i sa hidrogenom i super ostaje 14 dana

merkat је рекао...

Dušane, oprezno sa tim hidrogenom, pogotovo kada je u pitanju 6%-ni, nisi ni svestan kakve posledice može da izazove.

Moj ti je savet da nađeš preparat za koji se ne koristi hidrogen.