12. септембар 2009.

Merkati

Tragom vesti da su merkati u zoološkom vrtu dobili bebe, pošla sam da vidim ta najslađa mala stvorenja na svetu. Naravno, krenula sam sama, jer ne poznajem nikoga ko bi pristao da stoji 2 sata pored jednog jedinog kaveza. :o)))







Ulaz je 300 dinara, što je po meni sasvim pristojna cena za naše uslove. Prijatno sam se iznenadila koliko se zoo vrt izmenio od prošle godine. Baš ovde, pored merkata, se gradi novi kavez, sa lepom tekućom vodom.








Ali, da se ja vratim mojim merkatima. Bez obzira što sam pored njih provela 2 sata, nisam uspela da prebrojim bebe (pisalo je da ih ima 7), jer se kreću takvom brzinom, da ih je teško i slikati. U svakom slučaju ima ih mnogo, a pretpostavljam da su od dve majke.




Fotografisanje je dodatno otežano i debelim staklom kojim su merkati odvojeni od posetilaca, pa je dosta slika ispalo čudne boje.

Bebe su u uzrastu kada bi ih u prirodi odrasli već vodili sa sobom u "lov". Stavila sam lov pod navodnike, jer merkati jedu bube (insekte) i najopasnije što ulove je škorpija, na čiji su otrov imuni.




Naravno, bebe oponašaju ostale, pa tako kopaju rupe, što im pomaže u pronalaženju hrane, a ista veština služi i za pospremanje kuće, odnosno ulaza u jazbinu.














U ovom uzrastu mladunci su već sposobni i da se usprave, ali još uvek nisu pouzdani kao stražari :o)






Iako je za merkate izgrađena komforna kućica, sa podnim grejanjem i dvostrukim izolacionim staklom, oni su odlučili da je bolje da sami sebi naprave jazbinu. Tako su ioni skopali mnoštvo rupa, sa ko zna koliko metara hodnika. Da njihova odluka nije ni malo pogrešna, govori činjenica da su dobili ovoliko beba.











 
 
  
  
  
 
  
  
  
  
  
Kako ometati brata/sestru dok spava - 1. deo.


Kako ometati brata/sestru dok spava - 2. deo. 

I šta raditi kad ti ometanje uspe...



  
  
  
  
THE END :o)

Нема коментара: