20. новембар 2009.

FUN Telekom nasilje

Nedavno mi je od Telenora stigao račun za mesec oktobar u kome je, na moje veliko zaprepašćenje, bila i jedna nova stavka pod nazivom "Premijum servis". Otišla sam na Telenorov portal i pogledala moj listing za mesec oktobar - ni traga od bilo čega što bi ličilo na gore pomenuti "Premijum servis"... Ne budem lenja, nego pošaljem mail korisničkoj podršci i prvog radnog dana dobijem sledeći odgovor:
Usluga Premium servisa predstavlja slanje SMS poruka ka kratkim kodovima (cetovorocifrenim brojevima) koje imaju specijalno definisanu cenu i ne ulaze u Vas besplatni saobracaj, kao i prijem poruka od istih provajdera koji se takodje moze naplacivati (uslugu prijema poruke naplacuje provajder iste, ne Telenor).
Konkretno na Vasem broju je bila jedna poslata poruka ka broju 4355, cija je cena 5din, a datum slanja iste je 06.10.09. Takodje je bilo dve primljene poruke od provajdera FUN Telecom d.o.o. sa broja 7474, cija je cena 150din po poruci.

Dve primljene poruke od provajdera FUN Telecom d.o.o. sa broja 7474, čija je cena 150din po poruci!!!!!

Odmah sam pozvala korisnički servis (naravno, Telenor tu uslugu naplaćuje)  i prvo sam morala da ubeđujem operatera da nisam ostavljala moj broj telefona po web sajtovima (a  i kakve to veze ima, to može da uradi bilo ko?), dok se nisam potpuno iznervirala i postala blago neprijatna. Onda je ona proverila šta je u pitanju, jer te poruke sa četvorocifrenih brojeva telefona mogu da vide, i rekla mi je da je u pitanju reklama. Znači, neko mi je poslao debilnu, agresivnu reklamu i još mi je to i debelo naplatio! Operaterka mi je savetovala da na taj broj pošaljem poruku sa tekstom "STOP", kako bi prestali da mi šalju poruke. E, tada sam se već razbesnela, na šta mi je ona odgovorila da moram da se obratim službi reklamacija u pisanoj formi sa sve kopijom moje lične karte. Dobro, nije me mrzelo da sada i to uradim. Usput , ta firma FUN Telekom uopšte nema web sajt, niti mogu da nađem ikakve informacije o njoj, osim da su tražili radnike po nekim oglasima!

To je bilo u ponedeljak, 16. novembra. Do danas još nisam dobila odgovor, pa sam počela da gledam šta nude drugi mobilni operateri. Ako mi ovo ne reše pod hitno, promeniću mobilnog operatera, neće mi biti žao ni broja telefona koji imam već 13 godina. Otišla sam do najbliže telenorove prodavnice da vidim šta se dešava sa mojom reklamacijom. Izgleda da sam ja sedma danas sa istim problemom. I to su sve post-paid korisnici. Nađe se tu i tamo i poneki pre-paid korisnik, ali retko. Pitam u čemu je stvar, zašto Telenor to dozvoljava i zašto ne štiti svoje korisnike - on mi odgovara da ima 10-ak firmi koje su prikačile nešto (ne znam tačan taziv tog nečega) i sada mogu svima da šalju sms-ove... Kaže mi: "Nije vam to Telenor naplatio, Telenoru ne idu te pare". A šta to mene briga? Na mom računu piše "Telenor" i za mene su oni ti koji su mi te pare oteli - ne zanima me da li su mi to oni direktno oteli, ili su dozvolili da mi neko drugi otme. Na kraju krajeva, šta to treba da znači? Da može bilo koja od tih fantomskih firmi sutra da mi otme 5.000, a možda i 15.000 dinara? Pogledao je moj trenutni račun (za novembar) i potvrdio mi ono što sam sumnjala: i ovog meseca su mi poslali dve poruke, koje su zaračunate za plaćanje. I on mi je predložio da pošaljem poruku "stop". E, pa, neću! Nisam ja ni tražla da mi išta šalju, pa ne treba ja ni da odjavljujem - iz principa! Čak ni njihov pokušaj (sumanutog) objašnjenja da sam se možda prevarila i pritisnula da prihvatam uslugu ponuđenu sms-om nema nikakvog smisla - sve i da jesam, to bi smelo da rezultira samo jednom naplatom, a ne bezgraničnim slanjem novih i novih poruka.


Proverio je status moje reklamacije: uzeta je u razmatranje tek 18. novembra, pa bi trebalo da dobijem zvaničan odgovor u toku sledeće nedelje. Dok čekam taj odgovor, tražim Udruženje za zaštitu potrošača, čisto da imam i rezervnu podršku. Ako neko ima ideju kako mogu da dođem do njih, molim vas da mi ostavi komentar. Ja sam pronašla samo ovo http://www.nops.org.rs, ali nisam sigurna da je to to (inače, u Beogradu sam).

43 коментара:

Marjan Milanov је рекао...

Ja jedino mogu da pomognem rečima podrške i osećanjem gnušanja! Strašno je šta rade i što to rade bez skrupula. Ne samo oni, mnogo je takvih slučajeva. Ne bi me čudilo da za poslazu poruku "stop" naplate 300 dinara. Oko ovakvih stvari mora da se diže prašina, da se bude grub i bezobrazan, inače, ako se osmele i vide da im se može...

Саша Стефановић је рекао...

Sramota za Telenor. Hajde molim te napiši u komentare kad dobiješ neki odgovor i javi da li si šta uspela. Nisam pratio detalje računa, ali sam takođe dobijao reklame više puta mesečno.

merkat је рекао...

Saša, Marjane, hvala na podršci. Svakako ću saopštiti Telenorov odgovor, čim ga dobijem. Ali je interesantno koliko ljudi je imalo sličan problem i nije obratilo pažnju. Pretpostavljam da su to oni koji imaju poveće račune, pa im stavka od 300 dinara (+PDV +porez na mobilni, što ukupno iznosi 28%) nije previše bola oči, na šta ovi lopovi i računaju, ali mi je drago da su sada i oni obratili pažnju. Kada je nekom ta stavka 50% od prosečnog mesečnog računa, kao meni, ne može da je ne primeti. Inače, ove poruke stižu u paru - u razmaku od nekih desetak sekundi i svaku naplate po 150 din, pa me ne bi čudilo da ta "STOP" poruka košta 300 din. Ali ono u šta ja još sumnjam je da, ukoliko pošaljem poruku na taj broj, onda oni mogu da kažu "Aha! Evo, poslali ste im poruku!" i da sve padne u vodu...

U svakom slučaju, dobila sam i kontakt APOS-a. Neće me se oni tako lako otarasiti! ;o)

Euphoria-Magazine је рекао...

LOL! Da nisi možda rešavala online IQ test ili slično? Meni su skinuli novce na taj način što sam ukucao, da bih dobio rešenje testa, svoj br. telefona i zatim sam dobio SMS sa kodom koji sam uneo na sajtu... Eto, na taj način su me navukli da "aktiviram" servis. Zvao sam Telenor i svađao se malo sa njima, ali ništa od toga. Btw, poruka mi je bila sa istog broja kao i tebi...

merkat је рекао...

Videla sam ja taj test, čak i otišla na njega, ali čim sam videla da traže broj mobilnog - zatvorila sam prozor i odustala. Ne pada mi na pamet da ostavljam svoj broj svugde. Ali svejedno, sve do aktivacije tog koda na web sajtu, ne bi smeli ništa da naplate - pa, svako može da ukuca bilo čiji telefon, zar ne?

U svakom slučaju, smeli su da ti naplate samo taj jedan SMS, pomoću kojeg si aktivirao svoj rezultat na sajtu. A koliko si SMS-ova primio od njih?

Ivan је рекао...

Preko GOOGLA sam dosao na tvoj blog trazeci nesto o ovim lopovima. Sada sam se cuo sa drugom preko telefona koji nije previse upoznat sa internetom i takvim stvarima i imao je slucaj da je resio test , poslao sms i nije dobio JEDAN nego 4.

Jedna od poruka je bila : "Ako zelite da zaustavite test, kucajte STOP" Kucao je STOP, posle druge poruke nekoliko puta ali nije vredelo. Ostao je kratak za 600 din + porezi.

merkat је рекао...

Shvatam ja da su to prevaranti, i mora im se stati na put. I meni su u Telenoru savetovali da pošaljem to STOP, ja sam odbila iz principa. Sada vidim da nisam pogrešila, jer je očigledno da to ne funkcioniše.

Meni su i ovog meseca poslali još dve poruke, što znači da su i meni do sada već oteli 600 Din + 28% (768 Din). Juče sam dobila neki tupav odgovor iz Telenora - usmeno. Ubeđuju me da ta lopovska kompanija tvrdi da sam ja igrala test. A dokazuju tako što su navodno poslali kod na moj telefon, pa sam navodno ja ukucala na tom sajtu. Žalosno je to što im Telenor veruje na reč, iako oni ne mogu to da potkrepe ničim opipljivim - oni su "poslali" kod, oni su ga i uneli na sajtu - ja im za to nisam ni trebala. Još ja nisam završila sa njima - ĆERAĆEMO SE JOŠ!

A to što su uradili tvom drugu, nije ništa manje strašno. Iako je on stvarno rešio taj test, oni bi smeli da mu naplate SAMO JEDAN SMS, a ne 4. Šta sad, ako je jednom pristao da plati 150 dinara za neku zabavicu, odakle im pravo da nastave sa besomučnim porukama i naplaćuju mu to? I, na kraju krajeva, ŠTA to oni uopšte naplaćuju?

tolke је рекао...

dobio sam 4 poruke od fun telekoma. zna li neko kako doci do njih a ja imam svoje metode za resavanje problema.

merkat је рекао...

Pa, podeli te metode i sa nama. Vidiš da nas ima još u bedaku. Stvarno bi trebalo da se ozbiljno organizujemo i uradimo nešto pametno protiv ovoga...

Informacije koje sam ja uspela da dobijem:

1. Ovo im je taj čuveni web sajt sa IQ testom, gde smo se navodno registrovali http://www.quiz2you.com/iq/?c=381&l=sr

2. Ovo bi trebalo da je njihov telefon 011/3223423 Nisam ga proverila, jer za sada neću da kontaktiram sa njima

merkat је рекао...

Pitanje za sve koji su imali problem: koji je vaš mobilni operater?

Alex је рекао...

Danas sam zvao korisnicki servis, imam istih problema kao i vi...

Naplatili su mi oko 200 dinara za neke poruke koje nikad nisu ni stigle. Ne secam se da sam nesto popunjavao na netu, kao sto je IQ test ili nesto slicno, pa me bas interesuje odakle im moj br.?

U korisnickom su mi rekli da posaljem poruku na 7474 sa tekstom "STOP". To sam i uradio, jer mi je ostalo samo 11 dinara! :) Nema sta da izgubim, rekoh ja... Stigla je potvrdna poruka sa odjavom. To mi nista nisu naplatili.

Bas bih voleo da znam za sta sam se to prijavio i kako to da mi nikad nije stigla ni jedna poruka, a naplatili su mi uslugu.

Nadam se da ce uskoro problem biti resen, jer u suprotnom, ako se neko ne pobuni, mnogi ljudi ce imati slicnih problema.

Moje saucesce korisnicima koji imaju postpaid broj! :) Ne znam kako bi oni mogli da se zastite od ovoga... Ja necu uplacivati kredit neko vreme da vidim, jel sve radi sad kako treba, posto sam se odjavio kod FUN TELEKOM-a... :)

Inace, koristim VIP prepaid karticu.

Pozdrav,
Aleksandar

Andjela је рекао...

ja imam ugovor na vip mobilnom operateru...zvao sam ovaj broj iz prethodne poruke...uredno su mi se ljudi javili i objasnili...da time sto smo ukucali nas broj na datom testu intelogencije i zatim dobili kod u sms poruci da bi smo videli rezultate testa..time smo se slozili da prihvatamo da primamo poruke 2 puta sedmicno u iznosu od 150din + pdv...ja sam na post paidu...tako da sam za sada pukao 1200 dinara + pdv jer nisam na vreme poslao poruku stop...cega se sve ljudi nece setiti da bi nekome uzeli pare...
a i uredno pise "nteligencija je mentalna sposobnost obrazlaganja, planiranja, rešavanja problema, razumevanja ideja, korišćenja i učenja jezika. Rešavanjem testa inteligencije postajete član Kluba Igre. Pretplaćivanjem na ovu uslugu imate mogućnost preuzimanja tri igre, jedne mp3 melodije i jedne pozadine za mobilni telefon za samo 150 din po sms-u (porezi nisu uračunati u cenu). Naplata je svaki treći dan po jedan sms. Imajte najbolje igre i internacionalne muzičke izvođače na svom mobilnom telefonu. Za otkazivanje ove pretplatničke usluge, pošaljite Stop Igre na 7474. Da biste preuzeli naše proizvode, potrebno je da imate uredno podešen Wap ili GPRS sistem ili da pozovete korisnički servis operatera na koji ste pretplaćeni. Za sve informacije pozovite 011 334 99 25 ili nas kontaktirajte putem mejla support.rs@timwe.com.
Uslovi & Odredbe za 150 din po sms-u (maks.2 sms-a nedeljno) Mogućnosti uređaja"

merkat је рекао...

Andjela, da nisi ti zaposlen/a u FUN Telekomu? Svaka njima čast što su ljubazni, ali ja NISAM ukucala moj broj telefona na njihov glupi sajt. Videla sam ja šta piše kada sam otišla da vidim link koji sam dobila (stavila sam ih u jednom od prethodnih komentara). I sada da ja lepo naglasim šta tamo piše "Naplata je svaki treći dan po jedan sms", a oni šalju po 2 SMS-a za redom (u razmaku od pola minuta). I šta ćemo sad? Šta sad tamo "lepo piše", kad i sami sebi skaču u usta? Da ne pričam o tome da je firma navodno iz Portugala...

Novak је рекао...

Takodje sam imao problema s doticnim, cinjenica je da nisam citao sta pise. Uradio IQ test, a ispao da ne kazem sta:) Tarifiran sam za nekih 4 ili 6 poruka proslog meseca, ne znam tacno, ali sam se odjavio kada sam poslao STOP cini mi. Malo sam citao sta pise na doticnom site-u, u uslovima koriscenja "Sud u portugalu" bla bla???. Kompanija TIMWE. Ne mrzi mene pozovem korisnicki centar njihov, kao da pitam da li sam odjavljen oni kazu jesam, a to sam vec znao i bez njih i nastavim s pitanjima. Uglavnom firma Funtelekom im obezbedjuje broj, a navodno su oni stvarno iz Portugala. www.timwe.com. Sta se tu desava, nije mi bas jasno

Ruzica је рекао...

Ma ovaj narod je glup, nikada ne procita nista do kraja nego samo srlja. Zato nas je Sloba i guzio sve ove godine

merkat је рекао...

Ruzice, biće da i ti spadaš u pomenutu populaciju koja ne čita do kraja (a to logički povlači i zaključak da si ti jedan od krivaca što nas je Sloba onako dugo tlačio xaxaxaxa). Da ti ponovim (pošto te mrzelo da čitaš): JA NISAM nigde ništa ostavljala niti upisivala, ja uvek sve čitam pre nego što potpišem - ovo su, bre, lopovi!

drveniadvokat је рекао...

bezobrazluk!
iz sličnih razloga (tj nebriga o korisniku) sam raskinula postpaid ugovor pre godinu i po dana koji sam potpisala još sa Mobtelom!
prešla sam na 064 prepaid i ne razmišljam . . .

želim ti da sve što pre rešiš.

pozdrav!

merkat је рекао...

Da, na žalost i ja sam ugovor potpisala još sa Mobtelom, i verovatno ću i ja da uradim istu stvar kao i ti, ali prvo želim da isteram ovo do kraja.

djole је рекао...

Ljudi to nema veze sa Telenorom. Iste firme (FUN Telekom) ima ugovore i sa Telekomom, i mogu da vas nadju bilo gde.

A to je novi sistem naplate, takozvani reverse charge cini mi se, gde ti oni naplacuju poslatu poruku! Navuku vas nekom reklamom za nesto besplatno, pa poruku od 5 din iskoriste da vas spamuju sa porukama od 150 din.

merkat је рекао...

djole, ima veze sa Telenorom utoliko što je Telenor dozvolio da nam to rade. Ja ne mogu da pričam o drugim mobilnim operaterima, jer nisam njihov korisnik.
A što je najgore, ja nisam ništa uradila čime bih izazvala te poruke, ali stigle su mi...

Realan је рекао...

Pozdrav svima,

malopre sam shvatio da sam žrtva servisa koji je vrlo lukavo osmišljen kako bi neko za veoma kratko vreme zaradio veoma velike novce. Ova fantom-firma je verovatno već zaradila toliko novca, da će se ugasiti čim zvanično bude pokrenuta neka sudska parnica protiv nje.

Naime, test inteligencije sam zaista radio sredinom novembra, regularno sam ostavio svoj broj, stigla mi je poruka sa šifrom kako bih mogao da vidim rezultat svog testa. Čim sam uneo tajni kod koji sam dobio sms-om, nesvesno, ali samovoljno, pristao sam na uslove koji su tako koncipirani da naprave zabunu. Činjenica je da su mi poruke stizale po dve u roku od 1 min i da je to kršenje uslova, kao i da nije dovoljno poslati "Stop Igre" kako takođe piše u uslovima, već samo "STOP" (to se tarifira kao običan sms). Iako nisam bio pažljiv, smatram da sam dovoljno inteligentan i bez testa da shvatim koncepciju ove prevare.

Imao sam tu sreću da sam koristio MTS prepaid karticu na kojoj je bilo ispod 100 din, i da mi je naplaćena samo jedna poruka 150 din + porezi, par dana nakon što sam dopunio kredit (za prvu poruku koja mi je stigla od njih nakon toga). Dakle, sistem jednostavno ne može da naplati svoju usluga za karticu čije je stanje kredita manje od 150 din. Da sam na vreme razmišljao, bilo je dovoljno da se odmah nakon toga odjavim, i rezultat testa bi me koštao po regularnoj tarifi 2 sms-a.

Ono što sam primetio je, da im se poruke uglavnom šalju u periodu kada je prirodno vreme za duboki san (period između 01-07h). Tako da kada se čovek probudi ujutru, najmanje ima vremena da obraća pažnju šta u stvari u sms-u koji je dobio tokom noći uopšte piše (telefon mi je uvek uključen). Princip je jasan, a cilj već poznat - otimačina para koja je veoma lukavo osmišljena.

Realan је рекао...

Ovo nije jedina prevara koju zakon ne sankcioniše, takvih je na hiljade i hiljade u ovoj državi. Od svih mogućih igara na sreću koje za cilj imaju veliku otimačinu para od građana te iste države. Problem je što većinu tih igara promoviše sama država (loto, greb kartice, džak para, najmanja jedinstvena ponuda itd.) pa do recimo cena koje sve prodavnice koriste (radi naučno dokazanog psihološkog uticaja na kupca) budu xx9,99 iako je Narodna Banka ukinula upotrebu pare kao novčane jedinice - najmanja je 1 dinar (ako nešto košta 99 para, onda mora da postoji kusur od jedne pare - a ne postoji) ili recimo skorašnje prevare sa Infostanom - ako je neko za poslednjih 10 godina nekada kasnio sa uplatama, ali bio redovan, obračunavana mu je kamata - koju je već platio, a koja je kasnije otipsana svima koji te iste račune nisu plaćali 10 godina - apsurd!?!, onda svima treba refundirati iznose kamata! Veliki su novci u igri, a to automatski znači da su realno male šanse za uspeh jer je u sve umešana država koja direktno organizuje i omogućuje sve to.

Iskreno, sumnjam da si ti jedina koja nije potvrdila tajni kod koji si dobila na nekom od sajtova jer im prvenstveno ne znači ništa jedan broj i to baš tvoj kako bi ga zlupotrebili (imaj u vidu da je to dokazivo, jer svaki računar na internetu u određenom momentu ima jedinstvenu IP adresu i tačno može da se uđe u trag sa kog naloga kod provajdera je urađena bilo kakva akcija na internetu - ne može da se utvrdi koje lice je koristilo taj isti računar), ali to je manje bitno kada se veštačenjem dođe do toga da je vlasnik naloga isti kao i vlasnik kartice koji tvrdi da se nije prijavljivao za servis. To je dovoljan dokaz da nije došlo do klasične zloupotrebe.

Firma koja ovo radi tačno zna šta radi, a njihov cilj i jeste u tome da nateraju prosečnog korisnika računara da nesvesno, a ipak samovoljno prihvati takvu igru. Ja sam daleko iznad prosečnog korisnika računara, a opet sam naseo kao mlad majmun na tako nešto.

Borba koju si započela sigurno neće biti laka i bezazlena, imaj u vidu da se boriš protiv sistema, a ne protiv pojedinaca. Pitanje je da li je to vredno tolikog nerviranja. Ja sam takođe čovek od principa, ali uvek treba izvagati koliko truda i napora treba uložiti da bi se isteralo sve na videlo. Poznajem dovoljno ljudi koji su na račun pravde pogoršali svoje i zdravstveno i materijalno stanje. Skoro je bio u javnosti slučaj čoveka koji se tuži sa državom već 10 godina u vezi sa 10 miliona nemačkih maraka. Čovek više nije znao kuda, i ušao je u zgradu Predsedništva Srbije sa ručnom bombom! Šta je na kraju dobio? - ZATVOR!?! - to nam je na žalost naša realnost.

Čuvaj se, i srećno!

Dragan је рекао...

Danas sam dobio račun za novembar i u njemu između ostalog PREMIUM SERVISI 900,00 + 162,00(PDV) + 90,00 (državi)=1152,00. Znači još jedan koji je naivno opljačkan. Na adresi http://www.quiz2you.com/iq/?c=381&l=sr&t=50068 nalazi se telefon 011 3349925. Ko je na tom telefonu, i ima li veze sa celom ovom pričom? Ako neko zna, nek se javi.

merkat је рекао...

@Dragan
Strašno!!! 900 Din! Pa, oni stvarno nemaju granicu!
Nemoj uopšte da zoveš taj telefon, jer će te praviti ludim. Bolja varijanta je da napišeš reklamaciju svom mobilnom operateru.
Najbolja varijanta je da se žališ na adrese koje sam dala u kasnijim postovima.

Marko је рекао...

I mene su ojadili za 950,00 + pdv + porez na mobilni. Znate li kakav mi je bio rezultat na tom !@#$%^&* IQ testu? Izgleda da sam PAO! Kako vidim, nisam jedini. Moj kolega je zvao taj broj. Javio se neki tip, fino (i kulturno) su se njih dvojica ispričali, čovek je mom kolegi rekao da će ga odjaviti sa tog servisa i na tome se završilo. Kolega i dalje prima te poruke. Sada čujem da ni SMS sa tekstom Stop ne radi. Neko tu mažnjava veliku lovu. Inače, koristim Telekomovu karticu. Izgleda da su sve mreže (operateri) "zaraženi".

jejovan је рекао...

Jako sam ljuta zbog totalne nezasticenosti. Neverovatno je dobro osmisljeno kako da vam uzmu novac. To je jedna vrsta virusa koju je prihvatio i VIP i Telenor i MTS. U celom svetu ova stvar komotno funkcionise. Jednostavno svako od nas , ko je stecen, treba da uplati samo ono sto je na listingu a ovaj VESTACKI PREMIUM SERVIS jednostavno ne uplacivati. Racun za oktobar nisam ni primetila da mi je nesto posebno bilo sumnjivo jer sam tada bila u inostarnstvu i samim tim sam ocekivala veliki racun. Ali racun za novembar 2009.g. bio je katastrofalan jer PREMIUM SERVIS je iznosio sa PDV-om 2.880,00 din. Ovo necu platiti Telenoru vec samo 1.452,00 din koliko sam zaista potrosila. Kada je neko alav za novac onda ce i izgubiti, tako da svi operateri koji postoje u Srbiji bice ostecen a nama korisnicima ce se oduziti. To vam obecavam.
U napad svi.

Dragan је рекао...

Da li ste primetili da postoji opšta zavera ćutanja svih medija na ovu temu. između ostalih pratim i komentare na B92. Namerno neće da postave ovu vest na glavnu info stranicu već negde tamo... pa ko vidi - vidi. Pisao sam i na B92 na ovu temu, naravno tekst nisu objavili jer sam žestoko opleo po njima zbog ovakvog odnosa svih operatora prema svojim korisnicima. Ovi u FUN Telecomu i dalje rade, bez imalo stida i srama zbog pljačke tako da mi se čini da je to malo jača zavera nego što mi i predpostavljamo. Ratel - štura informacija i saopštenje. Kakvo saopštenje? Nalog za momentalno blokiranje svih 7474 SMS-ova kod svih operatera. Ministarstvo ćuti, oni se ne mešaju u svoj posao. Pisani mediji tek ponešto - stidljivo. Ljudi, ovde u Srbiji samo motka pomaže, to zapamtite. Naravno, pisao sam i Telenoru, odgovorili su mi da će mi javiti za 8 dana. Nemam uopšte nameru da platim ovu pljačku, sem onog što sam stvarno potrošio i po cenu odjave 063 broja.
Grozim se komentara na svim forumima u stilu: šarani, nizak IQ, ja pametan nisam naseo...itd.
Pa ciljana populacija su deca koja se igraju telefonima i nemaju pojma šta rade.

merkat је рекао...

Najgore je što nas koji zaista nismo uneli svoj broj na tom sajtu većina ignoriše, u stilu: "Ma, da, kako da ne, sve ti verujem!". A takvih kao ja, koji nisu nigde po internetu ostavljali svoj broj telefona, ima mnogo.

Dragan је рекао...

Evo friške vesti. Maločas mi zazvoni telefon i sa broja 0639863 služba reklamacija Telenora javi mi se g-đa Branka i kaže da je moja reklamacija prihvaćena i da su stornirani svi SMS-ovi sa broja 7474. To je konačna odluka Telenora i važi za sve korisnike koji su oštećeni za mesec novembar, a važiće i za decembar ukoliko je nekom stiglo. Za oktobar ne znam a nisam ni pitao jer nisam ni imao u oktobru, oni su već plaćeni predpostavljam. Kao potvrda stigne mi i SMS od Telenora sa umanjenom sumom, naravno zajedno sa PDV-om i porezom (sreda, 16.12.2009 u 18.30).
Hvala Telenoru na razumevanju za sve nas njihove pretplatnike. Ostajem njihov klijent, glavno je da se i ova otimačina privede kraju.

Marjan Milanov је рекао...

Eto, konačno sam stigao da pokrenem temu na svom blogu, valjda ćeemo uspeti da pokrenemo i upozorimo što više ljudi! Koristio sam neke navode i predloge sa tvog bloga (ali, naveo sam odakle i ostavio link)!

Idemo dalje!

Brankica је рекао...

Evo vam odgovora iz prve ruke: firma FunTelecom bavi se telekomunikacionim uslugama vec duzi niz godina, ima dosta poznatih i manje poznatih servisa na par xxxx brojeva, jukebox ili tako nesto je takodje njihov servis ako jos radi, mislim da odrzavaju vipu wap portal, rade i sa b92 nesto takodje mislim oko njihovog portala ali nisam siguran, super tip preplatnicki sevis za kladionicare koji je dosta popularan medju kladionicarima, u svakom slucaju ni jedan servis nije bio ovog tipa sto se tice otimanja love, jer da jeste jos ranije bi bilo pokrenuto nesto ovako od strane ostecenih gradjana. Sto se tice xxxx brojeva, svako ko osnuje firmu sa telekomunikacionom delatnoscu moze da podnese zahtev telekomu za neki od istih koji su slobodni i placa za to, 7474 jeste broj u vlasnistvu FunTelecoma ali SERVIS iqTest nije njihov vec od teamwe vec spomenute firme sa predstavnistvom u portugalu koja isti servis ima u preko 100 zemanja sveta tako da srbi nisu jedini koji ispastaju zbog svoje internet naivnosti, teamwe je iznajmila 7474 broj od FT ili mozda FT ima neki procenat od toga to ne znam ali sam siguran da je firmi funtelecom ovaj servis doneo mnogo vise nevolja nego zarade i da su tacno znali u sta ulaze da ni ne bi pristali na saradnju sa teamwe kompanijom. A odgovor na pitanje zasto ovo nema vecu medijsku podrsku, pa to je prosto, zato sto ni jedan servis ovog tipa ne moze biti pusten a da pre toga nije istestiran i odobren od strane ratela, cak i tekst sitnim slovima koji upucuje na uslove koriscenja ne sme biti postavljen a da to ratel nije odobrio, zato sto mobilni operateri verovatno imaju polovinu zarade ako ne i veci deo, ovo nije kao kada vi napravite sajt registrujete domen i stavljate tamo sta hocete, ovde postoje pravila igre i zato 100% nije moguce da primate poruke a da se niste prijavili, vi ili neki clan vase porodice ili kolega sa posla ili neko treci i 99,99999999% nije moguce da vas neko prijavi a da pritom nije video poruku koja je stigla na vas telefon osim ako ne pogodi kod nasumicno sto je verovatnoca kao da ce vas udariti meteor, znaci kod se generise u trenutku kada ste VI poslali zahtev i dobijate ga nazad u vidu povratne poruke, to je sasvim normalno i 100% siguran nacin zastite pa cak i veliki deo eklektronskog poslovanja radi isto, tako da je prica da su kodovi za pristup isti je smesna i to je nemoguce. Call centar je takodje na broju fantelecoma i nihovo je da servis radi ma kakav servis bio, verovatno je to ugovorom ili vec kako propisano tako da od momaka koji su tamo nece saznati nista vise sem toga da li ste odjavljeni, kako mozete da se odjavite, kada ste se prijavili, koliko vam je poruka poslato i sve sto se tice tehnicke strane servisa...

Nemanja је рекао...

Meni je stiglo 1000 dinara samo za premium servise za mesec novembar, tako da to sto su ti rekli da ce stornirati svima, nije tacno! Ja dobijam poruke od nekog natta mobile operatera, i poruke nisu klasicne vec kao linkovi za sajt, a radio sam onaj glupi iq test, tako da ne znam kao nije fun telecom. Sada u decembru mi opet salju, poslao sam stop na 7474 ali nisam dobio nikakav odgovor. Videcemo da li ce jos stizati :(((

merkat је рекао...

Brankice, jako mi je žao, ali to što si ti napisala deluje kao transkript govora ljudi iz korisničkog servisa Telenora. Meni su se više smučile te teorije o zaveri porodice/kolega/nekog trećeg protiv oštećenih korisnika mobilnih - to je smešno i nemoguće. Stalno se polazi od toga da oštećeni treba nešto da dokazuju, a hajde da nama Fun Telecom dokaže da nije izvršio prevaru. Ja NISAM ukucala svoj broj ni na jednom sajtu, čak imam i dokaz da nije sve išlo redom kojim bi trebalo da ide i verujem svim ljudima koji kažu da nisu ostavljali svoj broj telefona i rešavali taj test.
I baš me briga i da li je to prošlo kroz neku proceduru Ratela, ko može da garantuje da i neko od njih tamo nije umešan? Mi imamo zakonsko pravo da se bunimo, pa čak i oni koji su se sami prijavili na taj "servis" otimanja para, jer ništa na onom sajtu nije kako treba. A jednom za svagda treba da se shvati da nije potrebno da samo jedna strana dokazuje svoju nevinost (pogotovo ne oštećena strana), već da obe strane u sporu moraju da pruže valjane dokaze, a ne da se korisnici ućutkuju nekim "rekla-kazala" fazonima.

Dragan је рекао...

I ja sam opljackan, skidaju mi kredit po 192 din, cim uplatim dopunu, posto sam na prepaid-u. Zvao sam telenor, ista prica, "nismo mi vec neke igrice", i dala mi neke brojeve da zovem, zvao sam ih i na jedan se ne javlja niko a drugi je nepostojeci. Jel ima nekih novosti kod vas vezanih za ovo?
Imam kolegu koji pise za blic, pa sve moze da bude objavljeno!

merkat је рекао...

Dragane, nama koji smo bili uporni i žalili se, mobilni operateri će refundirati novac kroz umanjenje sledećeg mesečnog računa. Međutim, svi smo mi na postpaid-u, ne znam šta se dešavalo sa bilo kim ko je bio na prepaid-u. Svakako, moraš da uložiš neku pisanu žalbu, kako bi imao dokaz da si se žalio, pa ti je to polazna osnova. Obavezno traži da ti stopiraju tu "uslugu", a ove lopove iz Fun Telecoma nemoj ni da zoveš - samo će te još više iznervirati.

DA SILVA је рекао...

Ljudi,pomagajte!!!
U novembru sam poslao poruku na neki četvorocifreni broj (ne sećam se koji) da bih preuzeo onu glupu animaciju (X-ray) rentgena šake koja se reklamirala na FOX televiziji. Međutim,materijal nisam preuzeo-prijavilo je neku grešku u telefonu a skinulo mi je 300 dinara. Dakle,to je bilo u novembru.
U Decembru mi na račun stiže 450 dinara više nego što sam potrošio,rekoh ajde,sigurno sam prekoračio paket besplatnih poziva/poruka pa je zato račun uvećan. Ćale i keva bili zapanjeni visinom računa. Ja studiram u Nišu a račun mi stiže u BG na adresu stanovanja (nisam promenio mesto prebivališta),tako da ja lično nemam uvid u troškove koji su izneti u računu. Roditelji mi kažu da u računu piše: 450 dinara korišćenje PREMIUM servisa.
Post paid korisnik sam TELENOR-a i molim za pomoć. Video sam da se može odjaviti slanjem poruke ‘STOP’ na broj 7474,što sam i uradio maločas ali je stigao odgovor: ‘Vi trenutno niste pretplaćeni ni na jedan klub’.
Planiram ovih dana da odem do TELENOR-ovog predstavništva i vidim šta mogu da uradim da se ovo zaustavi.
MOLIM za POMOĆ!!!!

merkat је рекао...

Da Sliva,

Kao prvo: ne bacaj te poruke! Moraš da imaš nešto da im pokažeš u korisničkom servisu - ako nemaš ništa, praviće te potpuno ludim (i ovako te prave budalom).

Drgo: traži detaljnu specifikaciju primljenih poruka (NE običan listing poziva).

Treće: kad to dobiješ, kreni da im se žališ. Mada, kreni odmah sa jednom reklamacijom, čisto da znaju.

DA SILVA је рекао...

Nemam pojma zašto sam obrisao tu poruku... Kad mi stižu te poruke,stižu mi kao push inbox sa nekom internet adresom u sebi. Naravno,automatski,zaduženje mi je uvećano za 150 dinara tako da mi je sad račun uvećam za ukupno 300 dinara jel sam već primio jednu poruku posle nove godine. Nažalost,mislim da će ih biti još i da će konačni bilans mog januarskog računa da bude preko 600 dinara veći od onog što sam stvarno potrošio na korišćenje poziva i SMS poruka. Tuga. :'(
Nameravam sutra da odem do TELENOR predstavništva u Nišu i da vidim koja je situacija,šta mogu da očekujem na dalje.
A koliko ozbiljno trebam da nastupim da bi me shvatili kako treba i da mi daju tu detaljnu specifikaciju primljenih poruka? Čuo sam da je nju malo teže dobiti u odnosu na bičnu listu poziva...

merkat је рекао...

Na alost, moraš biti manijakalno posvećen tome da ne dozvoliš da prave od tebe budalu i fanatično uporan u nameri da isteraš svoje.
Za početak insistiraj (sve dok to i ne urade, na licu mesta) da te oni odjave, jer ti ne možeš (a pokušao si).
Pokušaj sve da pišeš, da bi imao dokaze, i ne prihvataj "ne" ili "ne znam", a ponajmanje "nije naša stvar" kao odgovor. Oni isto zarađuju od toga, a ti si njihov korisnik - prema tome, imaju obaveze prema tebi.

DA SILVA је рекао...

Bio sam pre neki dan u TELENOR-u,rekao kakav problem imam,na šta mi je momak koji radi tamo rekao: I meni to isto stiže,samo me baš briga koliki je račun kad to firma plaća.
Reče mi da ne može da pogleda detaljnu listu mojih dolaznih SMS-ova i da pozovem call centar na 9863 i da će oni da mi pomognu. Pozvao sam,devojka koja se javila mi reče sa kog broja mi stižu poruke i reče mi da se odjavim porukom STOP GO na broj 6288. To sam i uradio i stigla mi je poruka da sam se uspešno odjavio sa servisa MOBISPACE. Nadam se da mi više neće stizati one poruke i uvećavati mesečni račun.
Ako ne daj Bože i dalje budem imao isti problem,prelazim na LEVEL 2...
GAME is not OVER yet!

merkat је рекао...

@DA SILVA
ČOVEČE!!! Pa, tebe su okrali sa potpuno drugog broja!!! :o(
Znači, mi smo se izborili da se ukine 7474, a oni napli drugu rupu... Ima li tome kraja?

merkat је рекао...

@DA SILVA
ČOVEČE!!! Pa, tebe su okrali sa potpuno drugog broja!!! :o(
Znači, mi smo se izborili da se ukine 7474, a oni napli drugu rupu... Ima li tome kraja?

merkat је рекао...

@DA SILVA
ČOVEČE!!! Pa, tebe su okrali sa potpuno drugog broja!!! :o(
Znači, mi smo se izborili da se ukine 7474, a oni napli drugu rupu... Ima li tome kraja?