02. децембар 2009.

Šta raditi u slučaju da ste žrtva Fun Telekoma 7474 - dodatak # 1

Pronalazeći sve više oštećenih, koji su se žalili po raznim forumima, i čitajući njihove postove, shvatila sam da je mnogima najveći problem da sroče žalbu/prijavu. Neko je čak predložio da se napravi šablon za zvanično pismo u kome će moći samo da se izmene podaci. Na žalost, nije moguće napraviti šablon, jer se slučajevi razlikuju u tome što su neki npr. samo zvali svog mobilnog operatera, neki su se žalili mailom, neki su išli u poslovnicu, neki su dobili listing, neki nisu... Ovo deluje obeshrabrujuće, ali je zapravo baš suprotno. Stoga želim da naglasim da mi nismo pravnici, i niko od nas ne očekuje da se tako izražavamo. Žalbu treba napisati svojim rečima, i truditi se da se što detaljnije opišu događaji - jedan od primera je moj prvi post o ovoj temi, s tim što odavde treba izbaciti naratorski karakter. Mnogi napišu odlične žalbe na forumima, a onda kažu: "Ne znam kako da napišem zvanično pismo!" Pa, piše se isto tako, kao što se piše i na forumu, s tim što treba obratiti pažnju na pravopis i gramatiku (ima ljudi koji jednostavno mogu da iskopiraju svoje poruke sa foruma i da to, uz par sitnijih modifikacija, ubace u žalbu).
Ipak, nisu svi korisnici interneta i članovi nekog foruma, pa ću pokušati da vam pomognem da napišete žalbu/prijavu:
  1. Opisati problem i tok događaja, svojim rečima, s tim što treba obratiti pažnju na pravopis i gramatiku. Mi nismo pravnici, i niko od nas ne očekuje da se tako izražavamo.
  2. Uz prijavu treba obavezno priložiti kopiju lične karte, kopiju računa, kopiju listinga, kopiju ugovora sa mobilnim operaterom, kopiju vaših reklamacija (ako ih ima) i kopiju bilo čega što vam je vaš mobilni operater dao kao odgovor, uz obaveznu kopiju ugovora sa mobilnim operaterom (što više priloga, to stvar dobija na ozbiljnosti).
  3. Naglasiti da niste nigde ostavljali svoj telefon, i insistirati na tome da cela procedura ne zahteva vašu potvrdu. Za one koji su ipak dali svoj telefon na nekom web sajtu: insistirati na tome da u njihovim pravilima piše da mogu da šalju "1 SMS svaka 3 dana".


Tako sročeno pismo treba poslati na adrese koje sam postavila ovde, s tim što na ovu listu treba obavezno dodati Posebno tužilaštvo za borbu protiv visokotehnološkog kriminala, e-mail vtk@beograd.vtk.jt.rs, telefon 011 3601 272. Zahvaljujem se Antoniu, koji je  predložio i ovu adresu - provereno je, nadležni su za ovakve slučajeve. 


U Ratelu kažu da već ima mnogo žalbi - znači, niste sami, borite se! Što nas je više, to će problem posmatrati ozbiljnije.

Нема коментара: