Pronalazeći sve više oštećenih, koji su se žalili po raznim forumima, i čitajući njihove postove, shvatila sam da je mnogima najveći problem da sroče žalbu/prijavu. Neko je čak predložio da se napravi šablon za zvanično pismo u kome će moći samo da se izmene podaci. Na žalost, nije moguće napraviti šablon, jer se slučajevi razlikuju u tome što su neki npr. samo zvali svog mobilnog operatera, neki su se žalili mailom, neki su išli u poslovnicu, neki su dobili listing, neki nisu... Ovo deluje obeshrabrujuće, ali je zapravo baš suprotno. Stoga želim da naglasim da mi nismo pravnici, i niko od nas ne očekuje da se tako izražavamo. Žalbu treba napisati svojim rečima, i truditi se da se što detaljnije opišu događaji - jedan od primera je moj prvi post o ovoj temi, s tim što odavde treba izbaciti naratorski karakter. Mnogi napišu odlične žalbe na forumima, a onda kažu: "Ne znam kako da napišem zvanično pismo!" Pa, piše se isto tako, kao što se piše i na forumu, s tim što treba obratiti pažnju na pravopis i gramatiku (ima ljudi koji jednostavno mogu da iskopiraju svoje poruke sa foruma i da to, uz par sitnijih modifikacija, ubace u žalbu).
Ipak, nisu svi korisnici interneta i članovi nekog foruma, pa ću pokušati da vam pomognem da napišete žalbu/prijavu:
- Opisati problem i tok događaja, svojim rečima, s tim što treba obratiti pažnju na pravopis i gramatiku. Mi nismo pravnici, i niko od nas ne očekuje da se tako izražavamo.
- Uz prijavu treba obavezno priložiti kopiju lične karte, kopiju računa, kopiju listinga, kopiju ugovora sa mobilnim operaterom, kopiju vaših reklamacija (ako ih ima) i kopiju bilo čega što vam je vaš mobilni operater dao kao odgovor, uz obaveznu kopiju ugovora sa mobilnim operaterom (što više priloga, to stvar dobija na ozbiljnosti).
- Naglasiti da niste nigde ostavljali svoj telefon, i insistirati na tome da cela procedura ne zahteva vašu potvrdu. Za one koji su ipak dali svoj telefon na nekom web sajtu: insistirati na tome da u njihovim pravilima piše da mogu da šalju "1 SMS svaka 3 dana".
Tako sročeno pismo treba poslati na adrese koje sam postavila ovde, s tim što na ovu listu treba obavezno dodati i Posebno tužilaštvo za borbu protiv visokotehnološkog kriminala, e-mail vtk@beograd.vtk.jt.rs, telefon 011 3601 272. Zahvaljujem se Antoniu, koji je predložio i ovu adresu - provereno je, nadležni su za ovakve slučajeve.
U Ratelu kažu da već ima mnogo žalbi - znači, niste sami, borite se! Što nas je više, to će problem posmatrati ozbiljnije.
Нема коментара:
Постави коментар